Alweer een maand in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cindy Heijer - WaarBenJij.nu Alweer een maand in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cindy Heijer - WaarBenJij.nu

Alweer een maand in Suriname!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

28 September 2015 | Suriname, Paramaribo

Hi allemaal,

Het is ongemerkt alweer een tijd geleden dat ik een reisverslag heb gemaakt. Eigenlijk een goed teken, want vervelen doe ik hier niet. Ik zit hier nu alweer een maand in Suriname, wat is de tijd snel gegaan. Gelukkig heb ik nog 4 heerlijke maanden te gaan.

Als laatste heb ik verteld over het drama. Inmiddels gaat het goed met me en heb ik voor mezelf alles op een rijtje kunnen zetten. Tuurlijk denk ik af en toe nog wel aan het meisje en ben ik met tours toch wat voorzichtiger zodra we bij het water komen, maar voel ik mij weer goed in me vel.

Na het drama begon eigenlijk ook weer het volgende drama, want toen ik op mijn stageplek aankwam bleek het letterlijk een kindercrèche te zijn. Samen met de vrouw die mijn stagebegeleider zou gaan worden hebben we binnen een kwartier al besloten dat ik hier niet mijn leerdoelen ga halen. Nog steeds snap ik niet hoe school dit ooit voor mij heeft uitgezocht, maar goed daar ga ik mij niet nog een keer boos om maken. Zelf ben ik gelijk opzoek gegaan naar een nieuwe stage en heb er gelukkig snel eentje gevonden. Via een huisgenoot van mij die daar stage loopt ben ik bij Stichting Koningskind terecht gekomen. Dit is een weeshuis met 10 kinderen. Ik zal hier groepsactiviteiten gaan doen met de kinderen en individuele gesprekken. Veel van de kinderen hebben namelijk een lastig verleden gehad.

Nu genoeg somber gedoe, want op dit moment gaat alles goed en doe ik stiekem alleen maar leuke dingen. Op woensdagavond is er in Garden altijd karaoke avond en op donderdagavond ben ik te vinden in Havana, een club waar eerst salsa wordt gedanst en om 2 uur begint de normale muziek (dan ben ik er meestal pas te vinden). Ik heb hier al super veel stagiaires leren kennen en dat maakt deze avonden ook zo gezellig! Verder ben ik afgelopen weekenden ook twee weekenden weggeweest.

Eerste weekend was Galibi Beach Festival. Met een groep van ongeveer 30 man gingen we naar Galibi. Hier was een vierdaags festival onder de bevolking, waarvan wij er 2 dagen heen gingen. De tocht erheen was al een hele belevenis. Eerst 3 uur in de bus en daarna nog 1,5 uur op een houten bootje. Ik dacht echter dat we maar 15 min op het bootje moesten dus dat viel al best tegen. Ook was het een oud bootje die op een gegeven moment zo erg begon te lekken dat we tot onze knieën onder water stonden. Met emmers moesten we snel het water uit de boot halen voordat we zonken. We zaten echt midden op een rivier met alleen maar jungle om ons heen en eigenlijk wil ik niet eens weten wat voor beesten er in het water zouden zwemmen! Met twee bootjes zijn we erheen gevaren. Bij ons zonk het bootjes dus bijna en bij het andere bootje had de motor er geen zin meer in. De reis verliep dus erg soepel, maar we hebben Galibi gehaald! We hebben eerst lekker gezwommen en daarna de hangmatten opgehangen. 's Avonds was het feest een stukje verderop, dus met de hele groep zijn we erheen gelopen. Echter bleek de bevolking pas laat op de avond te komen, dus hebben we er eerst met onze groep een goed feestje van gemaakt! Er was ook nog een optreden van een meisje die blijkbaar in Suriname steeds bekender aan het worden is, dus dat was wel erg leuk om te zien. De volgende dag was iedereen lekker brak en hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan.

Het weekend erna ben ik naar Spring Break geweest! Dit weekend stond in het teken van competitie, feesten en zuipen haha. We werden allemaal in groepen ingedeeld en gingen zaterdag de hele dag tegen elkaar strijden in vier verschillende spellen. Iedereen was bloed fanatiek, want welke groep het meeste zou winnen zou zondag de finale mogen spelen. Gelukkig had ik een super gezellig en fanatiek team en zijn wij zondag in de finale beland. Tussen de spellen door heb ik ook nog een slang beet gehouden, wat een leuke ervaring! Zaterdagavond hebben we eerst lekker gegeten, toen beerpong gespeeld en daarna was er nog een goed feestje met dj. Allemaal zijn we met genoeg alcohol in de hangmatten beland. Zondagochtend was de sfeer heel anders dan zaterdag. De drukke gezellige sfeer was nu omgeslagen naar een rustige, dode en brakke sfeer. Iedereen was kapot. Op dit moment baalde ik dat ik in de finale stond, want elke beweging was eigenlijk al een beweging te veel. Toch zijn we er met het team voor gegaan en hebben we uiteindelijk het toernooi gewonnen! We hebben VIP kaarten gewonnen voor een festival 3 oktober, super leuk! Stiekem toch wel blij dat we gewonnen hebben.

Deze week waren er vier mensen jarig waardoor we wat meer uiteten zijn gegaan dan normaal. We hebben iedereen een mooie verjaardag gegeven om nooit te vergeten!

Naast al mijn leuke feestjes loop ik natuurlijk ook gewoon drie dagen in de week stage. Op stage hebben de kinderen nu nog vakantie dus we doen vooral leuke dingen met ze. Aanstaande donderdag begint hun school weer en kunnen wij ook beginnen met onze gesprekken. Ik ben erg benieuwd!

Sorry voor het misschien te lange verhaal! Ik zal proberen mijn reisverslagen wat meer bij te houden haha.

xxx

  • 01 Oktober 2015 - 08:55

    Leny Hamoen:

    Lieve Cindy
    Wat een sportieve meid ben jij toch! En een tikkeltje avontuurlijk !
    What a stories !

    Hoop dat je geen heimwee krijgt ...............
    Mijn zus zat een jaar in Hongarije , en had het heeeeeel moeilijk .

    Hier mooi herfstweer ,dus genieten op de fiets !

    Lieve groeten !

    Leny Hamoen

  • 09 Oktober 2015 - 15:41

    Natasja:

    Hoi Cindy,

    wat een gezellig verhaal heb je geschreven jammer van je stage adres gelukkig heb je snel wat anders gevonden.
    Het uitgaansleven en de feesten daar bevallen goed zo te lezen, geniet ervan.
    Succes met je stage

    liefs Natasja

  • 12 Oktober 2015 - 11:48

    Liesbeth:

    Hoi Cindy

    Helemaal niet een te lang verhaal. Je schrijft gezellig, ik word er vrolijk van. Ik moet erom lachen omdat ik je zo herken en het dan allemaal voor me zie.
    Geniet maar lekker door hoor meid!
    En drie dagen stage, vier dagen vrij, dat moet te doen zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 989
Totaal aantal bezoekers 2948

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Suriname

Landen bezocht: