Eerste uren in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cindy Heijer - WaarBenJij.nu Eerste uren in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Cindy Heijer - WaarBenJij.nu

Eerste uren in Suriname!

Door: Cindy

Blijf op de hoogte en volg Cindy

26 Augustus 2015 | Suriname, Paramaribo

Hi allemaal,

Nou hier mijn eerste reisverslag waarvan er zeker nog meer gaan komen. De reis naar Suriname is goed verlopen en ik was stiekem wel trots op mezelf! Toch de eerste keer dat ik alleen naar een ver land reis en alles onbekend is. In het vliegtuig zat ik naast een oude Surinaamse man waarmee ik af en toe leuke gesprekken had over Suriname. Een beetje aanspraak met zo'n lange reis is toch wel gezellig. Aangekomen in Suriname liep ik de trap af uit het vliegtuig. Gelijk een klap in je gezicht, want wat is het warm!! De zon scheen op dat moment niet eens, maar het was echt vies benauwd. Snel ben ik doorgelopen naar binnen, waar het gelukkig iets koeler was. De paspoortcontrole duurde echt heel lang. Heb er zeker 1,5 uur gestaan en daarna moest ik nog mijn koffers halen. De busreis naar Paramaribo was gelukkig wel goed geregeld door een vriend van mijn ouders, Gerard. De bus bracht mij naar een hotel waar Gerard mij kwam ophalen. We gingen daarna eerst door naar een kinderfeestje waar zijn gezin aanwezig was. Nou, ik heb nog nooit zo'n uitgebreid kinderfeestje gezien met een overvloed aan ijs, eten, drinken, speelkasten, entertainment, klimrekken en ga zo maar door!! Na dit kinderfeestje bleef ik mijn eerste nacht bij Gerard en zijn gezin slapen, wat erg fijn en gezellig was!

'S ochtends of nou ja eigenlijk 's nachts werd ik al om 4 uur wakker: hoi jetlag! Even alle appjes gelezen, want jullie waren natuurlijk allemaal al wakker, met een tijdsverschil van 5 uur, en daarna gelukkig nog tot 8 uur geslapen. Ik werd toen heerlijk wakker met een kakkerlak die ik in mijn ooghoek zag lopen en een klein kikkertje in de douche. Ja, toen drong het toch echt tot me door dat ik in Suriname was! Om 10 uur heeft Jennifer, de vrouw van Gerard, mij naar de Prinsessestraat 23 gebracht. Hier zal ik de aankomende 5 maanden verblijven. Ik werd erg hartelijk ontvangen door de huisbazin en kreeg een rondleiding door het guesthouse. Echter bestaat het guesthouse uit 2 huizen, namelijk ook Prinsessestraat 31. Tussen deze 2 huizen zitten 2 andere woonhuizen, dus je kan makkelijk van het ene naar het andere huis lopen. Op dit moment zijn er nog weinig mensen in het huis. Iedereen komt begin september, want dan zijn beide huizen volgeboekt. Ik voelde me hierdoor toch best alleen... In het andere huis zitten 4 meiden die op dat moment zwemmen waren en in mijn huis zit nu nog niemand... Het enige voordeel hiervan is dat ik mijn keuken, wc en douche nog met niemand hoef te delen!! Na de rondleiding ben ik naar een klein supermarktje gelopen om even wat brood en kaas te halen. De grote supermarkt was mij op dat moment nog te ver lopen, omdat ik nogal wat moeite had met de enorme hitte. Teruggekomen bij het huis gingen de huisbazen en het personeel ook net eten, dus kon ik gezellig aanschuiven! Het zijn allemaal hele aardige mensen hier die alles snel voor je regelen en altijd voor je klaar staan. Na de lunch ben ik mijn kamer gaan inrichten waardoor het nu toch wat meer eigen voelt. Vooral de vele foto's die ik heb meegenomen zijn fijn om te zien!

Lyndsey, een meisje die ik ken van een vakantie in Frankrijk, zit hier al een maand in Suriname met 12 klasgenoten. Na het inrichten van mijn kamer belde zij om te vragen of ik naar hun huis wilde komen. Ik ben nog nooit zo blij geweest, want zolang alleen op een onbekende plek, een leeg huis waar alles nieuw is, is toch niet zo fijn. Zij belde een taxi voor mij die mij naar hun huis zou brengen. Taxi's zijn hier erg goedkoop en worden veel gebruikt. Je betaald meestal maar 7 SRD en dat is ongeveer 1,90 euro. De taxi arriveerde en ik stapte in. De man vroeg waar ik heen moest, maar ik dacht dat Lyndsey dat al aan hem had doorgegeven. Dit was echter niet het geval, waardoor ik niet wist waar ik heen moest. Na vele pogingen om Lyndsey te bereiken heb ik de taxi maar weer verder laten rijden. Later bleek dat zij in gesprek was met haar moeder. Ze had hierna het adres geappt en een nieuwe taxi was weer onderweg. Opnieuw stapte ik de taxi in en vertelde deze keer wel waar ik naar toe moest. Echter vroeg de taxi chauffeur nu aan mij waar dat was... Stom verbaast keek ik hem aan en zei dat ik dat niet wist. Ik zit hier pas 1 dag en neem juist een taxi omdat ik de weg nog niet weet. Hierop antwoordde hij weer dat hij het ook niet wist, waarna een doodse stilte viel en we stil bleven staan. Uiteindelijk is hij gaan rijden en heeft hij aan andere taxi's en mensen op straat gevraagd waar het is. Na lang rijden hebben we uiteindelijk het huis gevonden. Blijkbaar is dit in Paramaribo normaal, dus ben benieuwd hoe ik in het vervolg nieuwe plekken met een taxi ga vinden... In hun huis heb ik de helft van de groep leren kennen en dat was allemaal erg gezellig! We zijn 's avonds met 7 meiden uiteten geweest met uitzicht op de Surinamerivier, erg leuk! Hierna heb ik ervoor gekozen om lekker naar huis te gaan, want heb nog best last van mijn jetlag. Toch wilde ik niet gelijk gaan slapen en daarom ben ik dit reisverslag gaan typen. Op dit moment lopen er ook af en toe miertjes over me bureau en computer, bah. Heb gelukkig een spuitbus gekocht waarmee ik ze kan doden!!

Het is hier nu 22:30, mooie tijd om te gaan slapen (thuis ga ik nooit zo vroeg slapen haha). Morgen weer een nieuwe, warme, mooie dag!

xxx

  • 26 Augustus 2015 - 07:05

    Marjolein :

    leuk dat je dit doet cin ! Veel plezier schattie ! Dikke knuffel

  • 26 Augustus 2015 - 09:17

    Denise:

    Leuk Cin! Alleen al die beestjes en insecten :| haha maar verder klinkt het goed! Have fun blondieeee xxx

  • 26 Augustus 2015 - 09:59

    Nathalie Pocorni :

    Fijne horen, veel plezier Suriname!!!! Liefs me

  • 26 Augustus 2015 - 11:02

    Nynke:

    Leuk om te lezen Cin! Haha dat taxiverhaal.. ik zie je al zitten! Alles is even wennen! Succes he, benieuwd naar je volgende verhaal! xxx

  • 26 Augustus 2015 - 12:27

    Yvonne:

    Ook echt iets voor jou Cindy dat taxi verhaal ik zie je al zitten

  • 26 Augustus 2015 - 14:29

    Marianne Speksnijder:

    Gaaf hoor Cindy! Zet hem op, veel plezier en leuk om te lezen ;)

  • 26 Augustus 2015 - 22:10

    Jolanda:

    top Cindy, de eerste overwinning voor jezelf!

  • 28 Augustus 2015 - 08:49

    Natasja:

    hey Cindy wat een ontzettend leuk verhaal echt stoer van je hoor zo op ontdekkingsreis in een vreemd land veel plezier en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cindy

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 2950

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2015 - 25 Januari 2016

Stage in Suriname

Landen bezocht: